Úspěšná Facebook stránka? Žádný problém!

social-1989152_1920

Určitě se potýkáte s chtíčem založit si svou vlastní stránku na sociální síti. Možná jste to již někdy zkusili, ale nikdy to neneslo chtěné ovoce. Přesně pro vás je tenhle článek.

Nejdříve si musíte ale ujasnit. Proč vlastně chcete stránku vytvořit. Vaše stránka se může líbit tisícům uživatelů, avšak pouze 5% z nich pro vás může být opravdu obchodně zajímavých. Pokud nemáte předem stanovené cíle, vaše stránka je jako střílení na slepo. Jak tedy zmenšit šanci, aby si vás vaši fanoušci neodebrali po pár dnech z „news feedu“? Je třeba se sám sebe zeptat na několik jednoduchých otázek:

Za jakým účelem vlastně stránku vytvářím?

Jak již bylo řečeno, pokud nevíte, proč stránku vytváříte, nemá to smysl. Pro vybudování úspěšné stránky je potřeba cíl, za kterým jdete.

Jako cíl lze brát například:

– Prezentaci firmy potencionálním klientům a zákazníkům

– Zvýšení návštěvnosti vašeho webu či blogu

– Oslovení a získání nových talentů do vašeho týmu

Co od stránky očekávám?

-Zvýšení povědomí veřejnosti o své firmě

Tohle očekávání je jedním z nejběžnějších důvodů, kvůli kterým si firmy stránky na sociálních sítích zakládají. Aby si vás ovšem lidé všímali, je třeba často přidávat příspěvky o svých novinkách, které mohou lidi zaujmout. Většinou není na škodu své produkty popisovat vtipně.

-Zvýšení čtenosti mého webu nebo blogu

Zde také platí pravidlo častých a zajímavých příspěvků. Chcete-li docílit dobrých výsledků, nesmíte vkládat stejné přispěvky jak na web, tak na stránku na sociální síti. Lidé se naučí, že někdy je něco pro ně zajímavé na webu, jindy na facebooku.

social-network-76532_640

Kde mám sehnat fanoušky?

Jednoduchá otázka = jednoduchá odpověď, ačkoliv to tak na první pohled nevypadá.

Stačí vám se zapojovat do diskuzí na stránkách jiných firem (ano, i konkurenci) jménem vaší firmy. Pokud vaše názory budou mít hlavu a patu, několik fanoušků si vaši stránku oblíbí.

Dále je zde možnost PPC reklamy – a to reklamy na pravé straně facebookového okna. Pokud se vám povede vytvořit zajímavou reklamu, lze tak levně „nalákat“ na svou stránku desítky fanoušků. Záleží jen na vaší šikovnosti.

Je to všechno?

Více méně ano, jen je potřeba dodržovat určitá pravidla. Pokud chcete své fanoušky a potencionální klienty zaujmout, je třeba přidávat originální příspěvky. Sociální sítě jsou média, kde může firma předvést i svou lidskou – nekonvenkční tvář.

Nebojte se ukázat svým klientům, že i na jejich názoru záleží. Vždyť právě kvůli nim celé tohle děláte.