Stále evidujete docházku na papír? Nejvyšší čas na změnu. Přejděte na elektronické řešení

businesspanorama.cz_ima_cz_nahledovy(1)

Zákoník práce (zákon č. 262/2005 Sb.) ukládá zaměstnavatelům povinnost evidence docházky. Konkrétně příchody a odchody zaměstnanců, nejlépe s přesností na minuty. Jakou formou mají být údaje zaznamenány, ovšem legislativa neříká. Je však v zájmu každého zaměstnavatele, aby byla evidence co nejefektivnější. Proto stále více subjektů přechází na moderní elektronickou formu, která v mnoha směrech lepší než „papírová“. Proč byste měli o změně uvažovat i vy? Prozradíme vám, jak může digitalizace docházky prospět i vašemu podniku.

Ušetříte spoustu času

Ne nadarmo se říká, že čas jsou peníze. V podnikání to platí dvojnásob, což je pádný argument pro pořízení elektronické evidence docházky. Vhodně zvolené řešení zautomatizuje a zjednoduší množství procesů, které by jinak trvaly mnohem déle. Záznam docházky pomocí čipů či mobilních telefonů prostřednictvím Bluetooth či NFC je velmi praktický.

Informace z evidence docházky lze navíc využít i v jiných oblastech. Například při tvorbě statistik a reportů. A některé systémy umožňují také export dat do účetnictví a dalších modulů. Opět jde o velkou časovou úsporu oproti manuálnímu přepisování údajů.

businesspanorama.cz_ima_cz_01

Zaplatíte zaměstnancům tolik, kolik si zaslouží

Někteří zaměstnanci pracovištěm jen „proplouvají“ a neodpracují tolik hodin, kolik mají uvedeno na výplatní pásce. Pokud je takových pracovníků více, firma zbytečně přichází o nemalé částky. Tomu můžete zabránit pomocí elektronické evidence docházky. Budete mít perfektní přehled o pohybu zaměstnanců a dozvíte se, kolik času strávili na toaletě, na obědě apod. Uvidíte, že rozdíl mezi odpracovanou dobou a časem stráveným ve firemní budově může být propastný.

Informace kdykoliv a odkudkoliv

Žijeme v době, kdy má informace cenu zlata. Tak proč si k nim odpírat přístup? Nemusíte ztrácet čas kontrolou papírové evidence – do elektronické můžete nahlédnout kdykoliv a kdekoliv, protože je postavena na cloudovém řešení. Oceníte to vy i vaši zaměstnanci, kteří se bez zbytečného čekání podívají na to, kolik jim zbývá dovolené a nemusí kvůli tomu za personalistou.

businesspanorama.cz_ima_cz_02

Napojení na další systémy

Papírovou evidenci s jinými agendami nesloučíte, ale digitální data z elektronické verze můžete využít v rámci přístupového, kamerového či jiného systému. Výjimkou není ani integrace s výdejovými automaty – získáte okamžitý přehled nad tím, který zaměstnanec si vypůjčit konkrétní nářadí či kolik spotřeboval materiálu.

Možnosti moderních docházkových systémů jsou vskutku široké. Stačí si jen vybrat kvalitní řešení na míru vašich specifických požadavků. Třeba to od Institutu Mikroelektronických Aplikací na www.ima.cz.