Co je to elevator pitch a jak ho můžete využít ve vašem podnikání?

woman-1076256_1280

Spojení elevator pitch by se dalo přeložit jako prezentace ve výtahu. Nicméně, ani zdaleka se neomezuje výhradně na tuto situaci. V USA zná slovo pitch každý už celá desetiletí, u nás jeho obdoba chybí, a možná i to o něčem vypovídá. Jde o krátkou obchodní prezentaci, kterou se snažíte přesvědčit druhou stranu s cílem prodat svůj produkt. Tato prezentace však musí být dokonale promyšlená a připravená, mnohdy pouze v délce několika pár minut. Jednou z vrcholných disciplín je právě elevator pitch, který má často jen 30 sekund – tak akorát na to, abyste zaujali důležitého člověka, se kterým se ocitnete ve výtahu. Věděli byste za takovou chvilku vysvětlit a obhájit své podnikání?

Dobře vymyšlený a natrénovaný elevator pitch vám může pomoci zužitkovat nečekanou obchodní příležitost, ale zároveň si díky němu ujasníte, což jsou hlavní rysy vaší firmy a co vás odlišuje od konkurence, umět jasně říci, co potřebujete a kam se svým byznysem míříte.

Jak na to elevator pitch?

Tento způsob prezentace je oblíben především lidmi, kteří potřebují rychle prodat důležité myšlenky, a to u prodejců, marketérů či produktových manažerů. Podnikatelé zase využívají prezentaci ve výtahu k rychlému představení podnikatelského záměru, když usilují o získání kapitálu.

Pár pravidel rychlé prezentace firmy

  • Cílový objekt vaší prezentace musí pochopit hlavní myšlenku. Při tvorbě elevator pitch buďte výstižný a nezacházejte do zbytečných detailů.
  • Při prezentování je třeba ukázat i osobní vášeň a nadšení.
  • Ukažte, v čem spočívá prospěch vašeho podnikání a v čem může pomoci konkrétnímu člověku.
  • Vystihněte své konkurenční výhody.
  • Nepoužívejte klišé a otřepané fráze.
  • Pro různé lidi z různých prostředí a s různým vzděláním si připravte různé pitche.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *