V čem může být McDonald inspirací pro vaše podnikání?

mcdonald-998495_1280

O úspěchu fast food řetězce McDonald netřeba informovat. Koupě podnikatele s českými kořeny Raye Kroce se může zařadit mezi vůbec nejvýnosnější investice. Dnes pod značkou McDonald existuje více než 35 000 provozoven po celém světě. V čem může být McDonald inspirací i pro vaše podnikání?

1. Silná značka, kterou zná opravdu každý

Hlavním pilířem úspěchu řetězci McDonald je vysoké povědomí veřejnosti o této značce. Slogan „I´m Lovin’t It“ navíc vytváří emocionální zážitek, který v nás buduje domněnku, že i když jsou hranolky nebo hamburgery nezdravé, jsou prostě dobré. Navíc, na celém světě je prezentace společnosti, ale i její výrobky úplně stejné.

2. Stálá kvalita a čistota

Další oblast, kterou mají všechny provozy řetězci McDonald společnou, je stejná kvalita služeb všude na světě. Ať si dáte jídlo v New Yorku, Londýně či Brně, vždy dostanete jídlo stejné kvality, zabalené ve stejném obalu. Základním principem celé společnosti jsou totiž společné provozní postupy, servis a čistota.

3. Přizpůsobování se potřebám zákazníků

Stálou klientelu si McDonald drží zejména schopností přizpůsobit se aktuálním potřebám zákazníků. I proto neustále rozšiřuje sortiment o nová jídla, nápoje či dezerty. Nejnověji se McDonald pustil do budování inovativních restaurací, které dávají ruce pryč od smažených jídel a svým zákazníkům nabízejí moderní a hlavně zdravé recepty plné zeleniny.

4. Odvaha riskovat a rozvíjet se

Se zaváděním novinek souvisí další bod, který by mohl být inspirací i pro vás. McDonald totiž dnes není už jen fast food. Postupem času se jeho management nebál implementovat nejen nová jídla, ale například i celé portfolia služeb. Například využil potenciál obchodních center na vytvoření snídaňových restaurací či své provozy rozšířil o vlastní kavárnu McCafé.

5. Motivace vlastních zaměstnanců

Věděli jste, že 40 procent manažerů McDonald vlastně začínalo jako řadoví zaměstnanci? To proto, že společnost ví, jak rozpoznat skryté talenty zaměstnanců. McDonald pak odmění těchto pracovníků tím, že jim umožní pracovat na svém kariérním postupu. Právě takový přístup k vlastním zaměstnancům je vysoce motivující a spěje k vytvoření loajálního týmu, který zůstane společnosti věrný.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *